[Imbasan] Wajah Keimanan dan Kesolehan

Saturday, December 4, 2010

Wajah yang bersih dan jernih. MasyaAllah

Mari kita berhenti seketika, meneliti suatu hakikat diri. Semoga ia memberikan manfaat kepada peningkatan keimanan dan keperibadian kita.

Saya sangat suka melihat wajah-wajah mereka yang jernih. Selalunya, saya wajah-wajah sebegini kerap saya jumpa di masjid-masjid dan majlis ilmu.

Wajah orang soleh, para ulama, orang alim dan mereka-mereka yang warak - sungguh memikat hati. Sesiapa yang melihat mereka, insyaAllah - akan membawa hati untuk mengingati Allah SWT.

Imbasan, saya ingin mengajak untuk kita melihat artikel saya yang lepas mengenainya. Untuk kita melihatnya dengan mendalam, sebagai ibrah dan pengajaran yang berguna.

Jemput : ( Sila Klik)

Wajah Keimanan dan Kesolehan

4 comments:

Anonymous,  December 4, 2010 at 6:45 AM  

layakkah mahu tergolong diantaranya?

-Nur- December 4, 2010 at 7:23 AM  

memandang wajah orang yang soleh,boleh membuatkan kita ingat kepada Allah..

BroHamzah December 4, 2010 at 3:07 PM  

1)- MaCy

Semoga kita memampukan diri untuk bersama mereka.
Layakkah kita?- Soal yang harus ditanya dan dijawab dengan amalan.

Syukran atas ingatan.

BroHamzah December 4, 2010 at 3:09 PM  

1)- nur aysya


Saya teringat maksud sebuah hadis yang menyatakan sebaik-baik manusia adalah apabila kita memandangnya, membawakan jiwa dan hati kita ini mengingati Allah SWT.

Itulah, orang yang sentiasa memelihara hubungan hatinya dengan Allah SWT.

Itulah orang soleh, beriman dan bertaqwa.
PARA ULAMA' yang warak lagi tawadhuk.

Post a Comment

Followers

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP