Blog Pilihan - Sebarkan Bahagia

Monday, October 3, 2011



Jemput singgah ke Blog Pilihan : Sebarkan Bahagia

Alhamdulillah, tinta masih mampu berbekas di pondok teduhan ini. Syukran jazilan kepada rakan-rakan, teman-teman dan sahabat-sahabat yang memberikan sokongan dan dokongan kepada saya untuk sentiasa berkongsi di sini. Alhamdulillah.

Menyelami kebahagiaan di pondok ini

Meneruskan perkongsian Blog Pilihan – kali ini saya memilih Blog seorang novelis dan penulis prolific tanah air iaitu Kak Fatimah Syarha Mohd Nooor. Saya yakin ramai yang mengenalinya. Novel bestsellernya iaitu Tautan Hati dan Seindah Mawar Berduri telah memberikan suatu fenomena baru kepada dunia penulisan novel suatu masa dahulu. Kini, beliau muncul dengan novel terbarunya yang diterbitkan oleh PTS , iaitu Sebarkan Cinta-Nya.

Url : http://sebarkanbahagia.blogspot.com
Pemilik : Fatimah Syarha Mohd Noordin
Fokus : Perkongsian, Dunia Muslimah, Novelis , Sirah Sahabiyah


Sebarkan Cinta-Mu, Novel terbaru Fatimah Syarha. Dapatkan dipasaran.

Kekuatan Hunusan Tinta Fatimah Syarha

Blog beliau, sebenarnya masih lagi baru dalam alam maya ini. Tetapi, Alhamdulillah tulisa-tulisannya sudah tersebar di merata tempat sama dunia online mahupun dunia offline (percetakan). Antara kekuatan tulisan yang ada pada Kak Fatimah ialah sumber rujukannya authentik. Menarik, penulisannya akan dinyatakan ayat-ayat Quran dan Hadis secara nyata, diselit-selit dengan penuh berhati-hati dan keseluruhan mesej yang utama dalam setiap penulisannya ialah bertunjangkan kalamullah. Bagi saya, itulah kekuatan asasinya.

Selain itu, Kak Fatimah bijak menyusun ayat-ayat sehingga ini mampu memikat dan menyentuh hati yang menatapnya. Kiasan bahasa yang sederhana lagi indah, sudah tentu akan memberikan kesan yang tersendiri kepada para pembaca. InsyaAllah.

Kenapa Sebarkan Bahagia?

Mungkin ada yang tertanya kenapa nama blog ini ialah Sebarkan Bahagia. Mungkin puisi dan sajak nukilan Kak Fatimah Syarha ini ada jawapannya.

Bahagia itu bukan destinasi
yang belum pasti
bahagia ada setiap hari
dinikmati oleh hati

Bahagia anugerah Ilahi
berhak dimiliki
buat siapa yang mencari
dengan petunjuk hakiki

Bahagia perlu diciptakan
bukan sekadar diangankan
dalam setiap keadaan
dalam setiap kesempatan

Usah terus sengsara
bahagiamu di depan mata
ciptakanlah bahagia
dan sebarkan bahagia



Pasangan Dakwah, Dr Farhan Hadi, isterinya Fatimah Syarha dan anak sulung mereka al-Haura' Maqsurah.

Pasangan Baitud Dakwah

Beliau tidak keseorangan dalam arena ini. Bahkan, suaminya yang tercinta Dr Farhan Hadi turut sama-sama menjadikan perjuangan di mata pena sebagai salah satu saluran dakwah untuk masyarakat. Kagum juga dengan Dr Farhan ini, kesibukannya beliau dimanfaatkan semaksimanya – Alhamdulillah sehingga kini mampu menulis dua buah novel iaitu Denyutan Cinta Medik dan Palestin Kami Datang.

Didoakan medium terbaru di alam blog ini akan merancakan lagi usaha-usaha mereka dalam menyebarluaskan kesedaran dan kefahaman Islam kepada masyarakat. InsyaAllah. Buat mereka berdua, saya doakan agar terus meneruskan istiqamah di atas jalan ini dan bergiat aktif dalam mendidik dan berbakti kepada masyarakat. InsyaAllah.

BroHamzah

4 comments:

nur syafiqah October 3, 2011 at 6:49 PM  

wahh..kak fatimah dah ade blog la :)

BroHamzah October 3, 2011 at 7:37 PM  

Nur Syafiqah

Ya. Dipersilakan singgah.Semoga bermanfaat.InsyaAllah

BroHamzah

musafir kehidupan October 3, 2011 at 7:38 PM  

"Buat mereka berdua, saya doakan agar terus meneruskan istiqamah di atas jalan ini dan bergiat aktif dalam mendidik dan berbakti kepada masyarakat. InsyaAllah."

Amin untuk doanya bro..
Saya doakan buat bro dan isteri juga..

BroHamzah October 3, 2011 at 7:48 PM  

Musafir kehidupan.

Alhamdulillah, syukran. Alhamdulillah

BroHamzah

Post a Comment

Followers

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP