Diari Hamil Versi 2

Friday, November 30, 2012




Diari Hamil Terbitan Telaga Biru
Sungguh bermanfaat dan bermakna untuk bakal ibu dan bapa!

-----

12 Jun 2011 – Selepas 3 bulan perkahwinan kami, saya menghadiahkan sebuah buku istimewa buat zaujati selepas kami mendapat berita gembira lagi membahagiakan.

“Anugerah permata hati daripada Ilahi.”

Berita ini kami raikan dengan kesyukuran, kegembiraan dan sujud syukur kepada Ilahi. Buku yang saya hadiahkan ialah Diari Hamil, terbitan Telaga Biru. Sebuah buku ala-ala diari yang dilengkapi dengan panduan kehamilan yang menyeluruh, padat dengan info perkembangan bayi dan yang terpenting sarat dengan tips berguna kepada  kami berdua. 





Ini gambar scan bayi kami yang pertama. 
Disimpan bersama Diari Hamil kepunyaan zaujati.
Nampak tak?

Saya hadiahkan ia khusus buat zaujati dan ternyata zaujati sangat gembira. Seronok melihat zaujati tekun mencatat sesuatu di dalamnya. Masa-masa yang terluang dicatat rasa hati dengan penuh keterujaan.




Tanda nama sewaktu diwad juga disimpan dalam buku ini. 
Tanda Ibu dan tanda anak.

Sungguh buku yang comel, cantik dan penuh dengan grafik yang menarik ini sangat-sangat-sangat berguna dan bermanfaat buat kami. Tahniah kepada penulis-penulis dan mereka yang menghasilkan buku ini.

Yang best lagi, buku ini ada checklist, catatan ibu, memo ibu dan ada ruang untuk meletakan gambar ultrasound bayi. Ia menjadi buku kenangan yang paling berharga buat kami sekeluarga!




Alhamdulillah, semakin besar pun si Putri yang comel ini.
 Semakin ligat dan aktif.


-----

30 Nov 2012 – Saya ke kedai buku Muda Osman mencari sesuatu. Hampa. Puas saya keliling satu kedai bahagian atas tetapi apa yang dicari tidak dijumpai. Lalu saya tanya kepada abang si penjaga buku.

“ Ada,” Ujarnya. Sambil tangan menunjuk ke satu sudut bahagian depan buku rak paling bawah.

“ Ya! Betul. Inilah bukunya, saya tidak perasan. Terima kasih abang!” Kata saya sambil tersenyum kepadanya.

Buku itu saya capai dengan jiwa yang lapang. Gembira.

Turun tangga kedai dengan senyuman penuh kepuasan. Tidak sia-sia ke kedai walaupun badan kurang sihat dan masih lagi panas. Baru nak kebah demam.

“ Diari Hamil Versi 2,” Getus hati saya.

Alhamdulillah. Alhamdulillah.Alhamdulillah.

------
BroHamzah
Maha Suci Allah SWT Atas Kurniaan dan Anugerah Ini


8 comments:

Unknown November 30, 2012 at 7:19 PM  

salam ukhuwah..smg mukhlisah menjadi anak yang soleh..ank syurga..in shaa Allah..dan miliki keluarga yang bahagia..:)..xsangka sy ni blog ustaz en.ali..sy bekas student en. time tu en.ali jadi lec kat uitm arau dulu..da lama da..mengajar CITU..

BroHamzah November 30, 2012 at 8:20 PM  

nur naa'irah

Salam kembali, alhamdulillah. Tidak sangka pelajar saya sudi bertandang ke sini. Semoga setiap perkongsian yang kerdil ini ada manfaatnya.

BroHamzah

norashikin rahmat November 30, 2012 at 10:20 PM  

masyaAllah. semoga Allah rahmati keluarga Ustaz&kak Maryam. mabruk~

~Setanggi Syurga~ December 1, 2012 at 3:13 AM  

Saya selalu hadiahkan buku tu kepada pengantin baru..^_^

kem salam kat kak yam..lama kak yam tak update blog..penulisan kak yam di blog saya rasakan bagai kak yam sedang berkata-kata..rindu dengan penulisan kak yam..^^

mukhlisah nak dapat adik ka? ^^

BroHamzah December 1, 2012 at 5:37 AM  

Norashikin Rahmat

Syukran. Alhamdulillah.
Doakan kami

BroHamzah

BroHamzah December 1, 2012 at 5:39 AM  

Setanggi Syurga

Kak Yam, sekarang fokus dalam penulisan di LangitIlahi.Com dalam ruangan Sister sebulan sekali. Tanggungjawab jawab sebagai anak, isteri, ibu, penulis dan pensyarah cuba diseimbangkan sebaiknya.

Alhamdulillah, semoga Mukhlisah menjadi Kakak yang solehah dan qudwah kepada adiknya.

BroHamzah

Unknown December 2, 2012 at 6:08 PM  

in shaa Allah..walau kederdil mana pom perkongsian ilmu itu ttpi ianya cukup besar di sisi ALLAH..in shaa ALLAH..meninba ilmu tdk mengira tempat..:)..yg penting kita ikhlas dlm menuntut..in shaa ALLAH..smg perkongsian ustaz di dunia dpt menjadi saham di akhirat kelak..:)..

BroHamzah December 4, 2012 at 11:19 PM  

nur naa'irah

Semoga Allah berkati dan rahmati.

BroHamzah

Post a Comment

Followers

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP