Bahagia Di Pentas Cinta

Sunday, November 18, 2012




Impian, Hasrat, Hajat & Cita-citaku : Agar Kami Dapat Sentiasa Bersama Di Pentas Dakwah Dalam Menyebarkan Cinta.



Bagaikan tidak percaya. Namun, itulah yang terjadi di pentas cinta.

Alhamdulillah, hujung minggu yang lalu – saya dan zaujati digandingkan dalam suatu program bersama remaja Terengganu dalam slot yang cukup istimewa. Mana tidaknya, ialah kali pertama saya dan zaujati “berjaya” dipertemukan untuk bersama-sama berkongsi hati dalam satu pentas yang sederhana tapi penuh makna.

Tajuknya : “ Cinta”

Ha’ah! Tentunya bergetar jiwa-jiwa yang membacanya. Saya dan zaujati bertungkus lumus mencipta keserasian, keseragaman dan juga kata sepakat untuk menjayakan slot cinta ini. Berbincang, berdiskusi, bercambah minda dan bersembang-sembang penuh minat untuk memastikan sesuatu yang bererti untuk dicurahkan kepada para peserta.

Sejujurnya, ianya bukan semudah yang disangka. Berminggu-minggu saya mencari titik mula untuk duduk bersama. Namun, ia tertangguh sehingga ke saat-saat akhir. Berpeluh saya. Migrain hadir menambahkan ragam penuh cuka – segala persediaan dan  persiapan kami. Sehingga, pada hari tersebut barulah kami dapat duduk bersama secara serius, tenang dan penuh tenaga. Akhirnya, itulah yang kami mampu berikan seadanya.

Satu perkara yang benar-benar saya rasai ialah bahagia. Bahagia bersama si dia di pentas cinta. Hajat benar agar suatu masa saya dan zaujati dapat bergandingan bersama-sama dalam memberi apa sahaja yang mampu disebarkan kepada ummat ini. Susunan, tetapan dan aturan Allah SWT Maha Kuasa – di pentas cinta jua kami akhirnya digandingkan.

“Apa perasaan?,” Tanya hati kecil saya.

“ Bahagia,” Jawab monolog sendirian.

“ Bahagia bersama di pentas cinta,” Ujar saya kepada zaujati sambil tersenyum.
------
BroHamzah
Sayang, abang bahagia bergandingan denganmu!

6 comments:

Unknown November 19, 2012 at 7:49 AM  

Wah. Untungnya :)

Moga lebih giat lagi ya bang. Mabruk!

BroHamzah November 19, 2012 at 10:53 PM  

Iqbalsyarie

Syukran, pentas cinta menuju Allah SWT
BroHamzah

Mohamadazhan.com November 19, 2012 at 11:37 PM  

salam, setuju. pasangan yang bercinta atas dakwah punya matlamat sama, tujuan sama insyaAllah bahagia =)

sea_lavender November 20, 2012 at 12:50 AM  

wah bestnya, teruskn berdakwah :)

BroHamzah November 30, 2012 at 8:07 PM  

Mohamadazhan.com

Syukran atas coretannya.
Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah

BroHamzah

BroHamzah November 30, 2012 at 8:08 PM  

seal_lavender

Syukran atas jejaknya.

BroHamzah

Post a Comment

Followers

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP