Blog Pilihan - "Special For You"

Wednesday, November 9, 2011

Dia adalah hadiah teristimewa buatku.



Dengan Nama-Nya, perkongsian ini dimulakan.

Salam Aidil Adha bagi semua para sahabat pembaca sekalia, semoga ruh pengorbanan yang sebenarnya mengakari hati kita dan seterusnya kita mampu membuminya di dalam kehidupan kita. InsyaAllah.Dalam ruangan yang ada ini, saya ingin kongsikan lagi blog pilihan saya untuk perkongsian pada kali ini. Saat ini, saya memilih sebuah blog yang dinamakan Special For You.

Url blog : http://specialforyou03.blogspot.com.
Pemilik : Sincere Servant
Fokus : Perkongsian pengalaman, pandangan dan isu kewanitaan.

Pemilik Special For You (S4U)

S4U – adalah blog perkongsian milik isteri saya (zaujati). Dengan nama samarannya di alam maya : Sincere Servant atau Abidah Mukhlisah – blog ini menjadi salah satu medan zaujati menulis, berkongsi, memberikan pandangan dan juga titipan coretan hatinya. Alhamdulillah, zaujati dikurniakan bakat, minat dan kebolehan dalam menulis serta berkongsi melalui medium penulisan ini. Alhamdulillah. Dan – salah satu kelebihannya juga ialah keupayaannya menulis menggunakan bahasa Inggeris.

Alhamdulillah, zaujati juga diberikan ruangan untuk menulis serta berkongsi dalam ruangan sister dalam website Langit Ilahi.Com. – Mudahan, ia memberikan banyak manfaat buat rakan pembaca sekalian.

Beberapa bulan yang lalu, zaujati benar-benar kesuntukan masa dengan tanggungjawabnya sebagai pelajar, sibuk dengan praktikal sebagai guru serta amanah-amanah yang lain. Justeru, zaujati jarang-jarang mengemaskini blog peribadinya ini. Alhamdulillah, saat ini beliau diberikan kesempatan masa untuk terus berkongsi dengan kemampuan dan kemahuan yang ada.

Pengalaman yang ditimba

Sepanjang tempoh kehidupannya, zaujati melalui pelbagai pengalaman pahit dan manis dalam warna warni kehidupan. Banyak kisah-kisah benar dan pengalaman hidupnya dikongsikan terutamanya ketika zaujati berada di United Kingdom ketika melanjutkan pengajian TESL di sana. Peluang dan kesempatan yang ada digunakan untuk melawat dan menziarahi tempat-tempat yang bersejarah dan menarik seperti Syria, Turki, Sepanyol, seluruh UK, Iran dan juga Scotland. Semoga perkongsian yang ada diblog ini sama-sama memberikan kita suatu pandangan serta pengalaman untuk dikongsikan.

Menurut zaujati, tujuan penghasilan blog ini adalah perkongsian untuk rakan-rakan dan sahabat-sahabatnya yang jauh di sisi tetapi dekat di hati. Kerana itulah namanya, special for you. Apa pun, perkongsian boleh dimanfaatkan untuk semua orang. InsyaAllah.

Harapan Saya

Saya sentiasa mengharapkan bahawa, zaujati akan terus mengembangkan potensinya dalam penulisan. Saat ini, zaujati sedang bertungkus lumus menyiapkan sebuah buku pendidikan untuk kanak-kanak yang memfokuskan penanaman tauhid. Semoga Allah SWT berikan zaujati kekuatan yang utuh!

Saya mengimpikan suatu hari nanti, kami berdua boleh menghasilkan sebuah karya bersama dalam pendidikan yang bermanfaat untuk generasi pada mendatang. Doakan kami!
Wallahu’alam.

BroHamzah
Bukit Kerang, Perlis

8 comments:

INTAN NADZIRAH November 9, 2011 at 7:03 AM  

الله يبارك فيكما~

semoga dimudahkan urusan kalian.

Anonymous,  November 9, 2011 at 7:28 AM  

semoga dipermudahkan urusan brohamzah dan zaujah.amin..

Anonymous,  November 9, 2011 at 8:23 AM  

Teruskan perkongsian saudara berdua. Semoga impian tersebut segera terlaksana, pastinya ramai yg berusaha memiliki karya tersebut.

BroHamzah November 9, 2011 at 6:05 PM  

Intan Hadzirah
Pengemis Cinta
Anonymous

Syukran, terima kasih & jazakallah atas coretan, ucapan, titipan dan doroangan kalian.

Semoga kita terus menerus mengejar keredhaan-Nya.
BroHamzah

musafir kehidupan November 10, 2011 at 4:05 PM  

Amin3...
Semoga niat Bro diperkanankannya..
Berazam untuk Menjejak langkah Bro dan isteri..InsyaAllah...

BroHamzah November 10, 2011 at 4:13 PM  

musafir kehidupan

Syukran atas doanya.
BroHamzah & Zaujah

BroHamzah November 13, 2011 at 5:32 PM  

Shairazi Sharizan

Apa yang mantopp nya?
BroHamzah

Post a Comment

Followers

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP