Bersama saya @ Langit Ilahi.Com

Monday, January 3, 2011

Langit Ilahi.Com - Mari Menjadi Hamba


Bersama saya di Langit Ilahi

Oleh : BroHamzah

Alhamdulillah, dengan masa yang terluang sedikit ini saya sempat mencoret sesuatu di pondok teduhan saya ini. Alhamdulillah.

Sekadar makluman buat sahabat-sahabat, bermula semalam saya telah pun memulakan perkongsian saya di website Langit Ilahi yang baru. Buat masa ini kami namakan ia sebagai Langit Ilahi v2. Dalam tempoh fasa penyesuaian dan percubaan ini, saya sendiri sedang belajar banyak perkara termasuklah melibatkan perkara-perkara praktikal berkaitan pengendalian website. Alhamdulillah.

Untuk perkongsian di Langit Ilahi.Com saya diamanahkan untuk membincangkan suatu tajuk yang mungkin agak asing dalam masyarakat hari ini. Tajuknya ialah Himmah. Apa itu himmah? – Jika anda berhajat untuk mengetahuinya boleh melayari website Langit Ilahi. Sila ke sini.


Antaramuka Website LangitIlahi.Com


Penutup- Komentar seorang hamba

(1)- Tahun 2011, merupakan fasa-fasa tahun yang akan merubah banyak perjalanan kehidupan saya daripada yang sebelumnya. Semoga perubahan ini akan terus mendewasakan dan mematangkan saya dalam mengemudi kehidupan dalam lingkungan syara’. Saya melihat kepada perancangan 2011 – banyak perkara yang harus dijanakan dan digerakan. Dan yang terpenting ialah kekuatan jiwa dan keteguhan hati saya untuk cekal dan tabah untuk membumikannya di alam nyata. Dengan bantuan dan pertolongan Allah SWT, saya membulatkan tekad ini dan berserah kepada-Nya.

(2)- Projek Langit Ilahi adalah projek yang saya terima dengan jiwa dan hati yang terbuka, senang dan teruja. Kerana apa? Saya membayangkan melaluinya saya perlu berusaha keras untuk mendisiplinkan diri dan belajar soal komunikasi serta kerjasama yang erat sesama team Langit Ilahi. Menariknya, sehingga kini – kami berkomunikasi, berbincang, bekerja dan berinteraksi sebagai satu kumpulan hanya melalui alam maya!. Satu pengalaman baru buat saya. Bukan satu kerja yang mudah sebenarnya. Cetusan idea bermula sekitar bulan Julai 2010 dan proses membina team LI bergerak beberapa minggu selepas itu. Alhamdulillah, kini ia menjadi kenyataan. Dan kini, adalah tugas untuk menjadikannya platform untuk perkongsian kebaikan, kebenaran, nasihat, peringatan dan tazkirah kehidupan.

(3) Himmah adalah satu perkara yang baru bagi saya. Pertama kali mendengarnya kira-kira 3 tahun lalu. Masih mencari titik-titik kekuatan dan nadi yang mampu membangkitkan himmah dalam diri saya. Doa saya, agar kita sentiasa aktif, cergas, dinamik, bersungguh-sungguh, berdisiplin dan penuh komitmen dengan ruh himmah ini.

5 comments:

Anonymous,  January 3, 2011 at 11:00 PM  

tahniah kerana berjaya untuk menjayakannya...:)

Unknown January 4, 2011 at 12:16 AM  

bila xde himmah, rasa lembik je. tapi bila dah terasa, macam susah nk maintainkan. boleh kongsi ape2 tips? jzkk..

BroHamzah January 4, 2011 at 1:56 AM  

(1) Nurul 'Ain

Sama-sama. Alhamdulillah.

BroHamzah January 4, 2011 at 1:58 AM  

(2) Fareha Azhar

Betul apa yang dinyatakan itu. Untuk memaintainkannya, akan diusahakan utk berkongsi tips dan cara-caranya nanti. InsyaAllah.

BroHamzah

Post a Comment

Followers

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP