Coretan Hati : Kaku

Monday, January 17, 2011

JDK .. TERBAIK!!

Kaku
Oleh : BroHamzah

Alhamdulillah, diberikan kesempatan mencoret sesuatu. Ramai yang bertanya kenapa lama tidak singgah berteduh di pondok ini? – Saya singgah selalu, tetapi tidak meninggalkan jejak sahaja.

Setelah lama tidak berkongsi, saya kehilangan rentak untuk menukilkan coretan hati dan luahan hati. Ia bagaikan kaku lagi hambar. Entah mengapa? Saya cuba mengambil masa, melihat diri dan menguatkan hati. Ya Ilahi, permudahkan diri ini.

22 hari di Kursus JDK Zon Timur memberikan bekas yang mendalam kepada diri saya. Semalam, hati saya sebak dan terharu mengenangkan sahabat-sahabat Urusetia, adik-adik Fasilitator dan adik-adik SYABAB & NISA’. Bayangkan 22 hari bersama, kebersamaan itu telah mengeratkan ukhuwah kami. Sepanjang kursus ini, saya bertekad untuk memberikan khidmat yang terbaik. Alhamdulillah, saya sebenarnya puas, bahagia dan teruja menamatkan kursus ini. Syukur kepada-Mu Rabbi.

Laungan semangat JDK Zon Timur :

JDK ... TERBAIK!!
SYABAB ... QAWIY!!
NISA’... MUMTAZ

Akan terus mengalir dalam jiwa dan hati saya. Saya benar-benar berhajat untuk menukilkan sesuatu tentang Kursus JDK ini. Banyak perkara yang menyentuh hati, meninggalkan kesan di sanubari dan berbekas di jiwa ini. InsyaAllah, akan dikongsikan sedikit masa lagi.

Buat adik-adik SYABAB & NISA’,

Abang Irfan ingin memohon maaf kepada kalian. Maafkan ku. (‘’,)
Kem Komandan JDK Zon Timur.


6 comments:

Unknown January 17, 2011 at 9:59 PM  

best nya abang ali.!

nanti buat sharing moment kat web anta ye.

Aliah Abdullah Sani January 17, 2011 at 10:23 PM  

kami juga byk mlakukan kslahn dkt kem kom( Abg Ali ) & (k.syu)..moga usaha kalian diberkati Ilahi..maaafkn ana..JDK !! Terbaekk !!

BroHamzah January 18, 2011 at 12:27 AM  

1)- Izzat ibrahim

InsyaAllah, nantikan sedikit masa lagi.

BroHamzah January 18, 2011 at 12:29 AM  

1)- Alia Abdullah Sani

Telah lama dimaafkan. - KK

FARIS January 18, 2011 at 2:19 AM  

salam,
this is my best program i ever joined.
rindu masih berbekas di kalbu..
suara "satu hati" sahabatku syabab2 yg kusegani kewibawaan mereka.
JDK TIMUR TERBAIK DILADANG

BroHamzah January 18, 2011 at 2:22 AM  

1)- FARIS

Ini Faris mana ini? - Fc atau Syabab..
Merindui Faris..

Post a Comment

Followers

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP