Artikel Himmah LI : Januari 2011

Thursday, January 27, 2011

Temui artikel Himmah : BroHamzah di Langit Ilahi setiap hari Rabu


Artikel Himmah LI – Januari 2011
Oleh : BroHamzah

Alhamdulillah.Alhamdulillah.Alhamdulillah.

Syukur kepada Allah SWT kerana memberikan kesempatan, peluang dan ruang kepada saya untuk berkongsi di alam maya ini melalui laman web Langit Ilahi. Bermula Januari 2011, saya diberikan satu amanah untuk berkongsi dan menulis dalam ruangan Himmah.

Artikel saya akan dimuatkan di dalam Langit Ilahi pada hari Rabu setiap minggu. Ini bermakna, saya akan menulis seminggu sekali berkaitan Himmah ini. Untuk pengetahuan, saya tulis mengenai Himmah hanya di Langit Ilahi. Jika berhajat untuk mengetahui tentangnya dan yang berkaitan : Boleh bertandang dan melayari Langit Ilahi.Com.


Alhamdulillah, sepanjang Januari 2011 ini saya telah berkongsi 5 artikel tentang Himmah. Tanpa saya sedari juga, dengan kerja harian yang semakin bertambah-tambah - rupa-rupanya sudah 5 artikel saya tulis. Begitu pantas masa berlalu. Berikut adalah tajuk-tajuk artikel Himmah bagi Januari 2011 :

(1) Uluwwul Himmah
(2) Bangkitkan Himmah!
(3) Biarkan Hatimu Berbicara
(4) Cetusan : Manajemen Himmah
(5) Kehidupan yang mengujakan

Penghargaan & Ucapan

Saya dengan rendah hati dan jiwa yang gembira, ingin mengucapkan jutaan penghargaan dan terima kasih kepada para pembaca yang sudi meninggalkan komentar, cadangan dan pandangan di ruangan komentar dalam setiap artikel saya sepanjang Januari ini.

Sejujurnya, saya sangat-sangat menghargainya sebagai satu perkongsian dua pihak antara penulis dan pembaca. Idea, sumbanga saran, cetusan, luahan dan perkongsian anda telah banyak memberikan kekuatan dan motivasi untuk saya mengerakan fikiran untuk menulis tentang hal ini. Sebenarnya, tidak banyak buku rujukan atau tulisan-tulisan yang menghuraikan tentang Himmah ini. Jadi saya memberanikan diri untuk menerokainya sebagai salah satu aspek pembangunan diri dan pembinaan modal insan buat diri dan rakan-rakan sekalian. Wallahu’alam.

Sekiranya, anda ingin memberikan apa cadangan dan pandangan yang lain atau yang tidak pernah saya fikirkan mohon cetuskan di ruangan komentar di bawah ini. Bukan apa, dengan keterbatasan keupayaan saya ini – sememangnya begitu banyak kelemahan, kekurangan dan kekhilafan saya dalam artikel-artikel yang lepas. Jika hendak dibandingkan saya dengan penulis-penulis yang lain, saya masih jauh dari segi kemahiran penulisan ini. Bahasa masih kaku, tidak mampu mewujudkan hubungan interaksi antara pembaca dan penulis dengan baik dan seribu macam kekurangan. Saya bertekad untuk memperbaikinya dari semasa ke semasa. InsyaAllah. Itu azam saya untuk tahun 2011 ini.

Mohon komentar anda, insyaAllah saya tidak kecil hati atau terasa.(‘’,).Malah saya sangat-sangat suka. Suka orang menunjukan kelemahan saya dan member terguran. Tolong ya. Jika tidak di sini pun, boleh berikan pandangan anda di artikel ruangan Himmah saya di Langit Ilahi.

Akhirul Kalam, syukran jazilan kepada semua. Anda adalah sumber inspirasi saya untuk terus maju ke hadapan.

Bangkitkan Himmah dalam kehidupan anda!
Keep Moving Forward!

Sekian
Yang memerlukan doa kalian,

BroHamzah
Nibong Tebal, Pulau Pinang.

2 comments:

Aliah Abdullah Sani January 27, 2011 at 4:40 AM  

salam..alhamdulillah blog yg terlalu seimple kot but isi2 yg dapat mndidik hati2 ini..moga trus istiqamah dlm berdakwah mlalui pena ini ! ana suka bace blog Abg Ali..kdg2 ianya berbekas didalam hati..teruskan menulis !

BroHamzah January 27, 2011 at 5:22 AM  

1)- Aliah Abdullah Sani

Wassalam, alhamdulillah. Semoga ia mendidik diri ini dan kalian semua.

Medan pena ini harus menjadi medan utk kita sampaikan kebaikan.

" Sesungguhnya kebenaran itu datang daripada Allah SWT."

Semoga redha kita semua.

BroHamzah

Post a Comment

Followers

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP