Suara Bergema Buat Syria

Wednesday, March 14, 2012

Gabungan Selamatkan Syria

Lafaz itu tetap menjadi lafaz utama : Bismillah.

Setiap hari, pasti ada update tentang berita terkini tentang Syria. Semua mata kini mulai cakna, peka dan ingin ambil peduli tentang Syria. Apa sebenarnya yang berlaku? Apakah perkembangan terkini di sana? Bagaimanakah keadaan rakyat Syria yang tertindas, dizalimi dan diperlakukan dengan begitu kejam oleh rejim Basyar al-Assad?

Signal ini jelas! : Kesedaran tentang Bumi Syria mulai tersebar dan lampu “merah” memberikan suatu perkembangan yang positif buat rakyat Syria. Jihad menyebarkan gambar-gambar, video-video dan berita-berita sebenar tentang apa yang berlaku di bumi Syria – sudah ada kesan dan impaknya.

Memanfaatkan kecanggihan teknologi internet yang ada. Dunia kini bagaikan membuka mata, dan kisah-kisah, cerita-cerita dan realiti sebenar telah terbongkar!

Mana tidaknya, hampir berbulan-bulan hal ini tidak diketahui oleh masyarakat dunia lantaran sekatan maklumat sama ada media cetak mahupun media maya -dan penindasan yang dilakukan secara terancang oleh konco-konco keturunan al-Assad ini. Justeru, jelas kepada kita bahawa rakyat Syria semenangnya dizalimi, ditekan, ditindas dan dipijak-pijak oleh suatu kuasa yang jelas kezalimannya.

Kita ? Kita ? dan Kita ? – Apa yang boleh kita lakukan?

" Mari Membantu Mereka, Bukan Hanya Sekadar Doa"

Sama-sama kita nyatakan sokongan terhadap Gabungan Selamatkan Syria, dalam usaha zahir melalui suara bergema melalui kesepaduan ummat Malaysia untuk mengutuk sekeras-kerasnya tindakan tidak berperikemanusiaan yang sedang berlaku di Syria.

InsyaAllah, - saya akan turut sama menyertai perhimpunan aman ini. Sebagai tanda sokongan buat masa depan rakyat Syria yang lebih sejahtera, aman dan adil!. Jom, kita pakat-pakat pi!
Jumpa di sana!

BroHamzah
22 Rabiulakhir 1433 H
15 Mac 2012
Kota Bharu, Kelantan Darulnaim
Malaysia

Nota :

Awal pagi ini bangun dengan penuh kesegaran, bersemangat dan terus-menerus menanamkan himmah untuk memperbaiki diri! – Motto hidup harus digerakan sentiasa ;- “ Hari Ini Lebih Baik Daripada Semalam.”

Alhamdulillah, sempat membaca sepintas lalu jawapan sahabat, Hilal Asyraf kepada mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata soalan yang diajukan kepadanya. Semoga ia bermanfaat buat kita semua. Boleh capai di sini.

Komentar ringkas : Syabas buat sahabat Hilal Asyraf, berkongsi ilmu dengan mata pena agar menjadi saham buat akhiratmu.

2 comments:

GlobalVenture March 15, 2012 at 9:19 PM  

Kita boleh membantu saudara-saudara kita di sana dengan iringan do'aa kita ke hadhrat Allaah SWT. Sama-sama kita berdo'aa dan ambil berat tentang saudara-saudara Islam kita.

BroHamzah March 16, 2012 at 8:47 PM  

Mohamad Mariti

Alhamdulillah, semoga Allah SWT berikan kepekaan jiwa kepada kita semua.

BroHamzah

Post a Comment

Followers

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP