Langitilah.Com

Tuesday, September 29, 2009

LangitIlahi - Merenungi dan Menghayati Ciptaan Ilahi


Blog Pilihan

Url : http://ms.langitilahi.com

Pemilik : Hilal Asyraf

Fokus : Perkongsian Artikel yang meliputi Motivasi, Pengalaman, Karya, Fikrah Islam dan pelbagai lagi

Siapa Hilal Asyraf?

Beliau merupakan seorang penuntut di Universiti Yarmouk, Jordan. Juga merupakan seorang Blogger yang terkenal di alam siber. Motto blognya ialah “ Mari Menjadi Hamba”. Hilal menjadikan blog/ web beliau sebagai alat untuk menyebarkan kefahaman Islam kepada masyarakat siber. Hilal juga bergiat menulis puisi, cerpen dan novel. Kini, karya-karya beliau yang berada di pasaran adalah Novel VT, Relasi, Terasing dan Motivasi LangitiIlahi.

Hilal juga merupakan junior dan sahabat saya semasa di sekolah menengah dahulu. Walaupun hanya sempat setahun sahaja bersamanya kerana ketika itu saya sudah tingkatan 5 dan dia sewaktu itu baru sahaja tingkatan satu, hubungan kami sebagai sahabat terus terjalin kerana saya kerap juga menziarahi guru-guru dan sahabat-sahabat di sekolah lama saya setiap tahun.

Kekuatan Hilal Asyraf

Hilal yang saya kenal, adalah seorang yang serius dan sangat bersungguh dalam setiap kerja yang dilakukan. Namun percaya lah, dihatinya terselit kasih sayang kepada mereka-mereka yang hampir dan dekat denganya. Hilal ingin menjadikan bidang penulisan ini sebagai medan utamanya untuk menyampaikan dan menyebarkan kefahaman Islam.Semoga Allah meredhainya.

Penulisan dan Konsep Tersendiri

Hilal membawa bentuk penulisan yang amat sesuai untuk bacaan umum. Bersahaja, santai dan seolah-olah berbicara secara live dengan para pembacanya. Ranting LangitIlahi melonjak mendadak semenjak corak penulisannya berubah kepada konsep sebegini. Ini kekuatan yang ada pada penulisan web ini.

Saranan Saya

Anda boleh layari blog ini setiap hari kerana ia dikemaskinikan hampir setiap hari. Jadikan ia sebagai web mesti kunjung untuk anda. Sekian

0 comments:

Post a Comment

Followers

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP