Blog Pilihan - Keimanan & Kehidupan

Wednesday, September 16, 2009

Abu Umar ; Rasailah Kehadiran Allah SWT Setiap Detik Kehidupan

Blog Pilihan

Oleh : BroHamzah

Url : http://my.opera.com/azmibhr/blog/

Pemilik : Abu Umar

Fokus : Keimanan dan Kehidupan

Siapa Abu Umar?

Abu Umar sebenarnya adalah cikgu saya semasa di Sekolah Menengah. Beliau adalah murabbi, pendidik, seorang sahabat, dan juga seorang insan yang banyak mendidik dan mengasuh saya untuk mengenal Allah SWT. Sepanjang tempoh bersamanya saya telah dilayan dan dididik untuk menjadi seorang insan yang mengetahui hakikat kewujudan diri dan berguna untuk Islam . Didikannya dan perkongsiannya banyak menyedarkan saya tentang hakikat diri dan matlamat utama kehidupan ini. Dasar utama didikannya kepada saya ialah asas keimanan kepada Allah SWT dan menyakini sepenuhnya janji-janji Allah SWT. Semoga Allah SWT merahmati Abu Umar atas usaha yang dilakukannya untuk mengajak dan membentuk hati-hati insan yang dididiknya untuk mencintai Allah SWT

Tema Blog

Abu Umar menjadikan tema blog peribadinya adalah keimanan dan kehidupan. Tulisan-tulisan yang ditulis kebanyakannya dinukilkan untuk menyentuh soal asas kehidupan yang sangat penting dalam kehidupan manusia. Soal keimanan adalah perkara ASAS yang menjadi nadi bahagia atau sengsaranya kehidupan seseorang manusia di dunia ini.

Keunikan Penulisan

Tulisan Abu Umar sangat menyentuh hati. Bagi yang membaca setiap artikelnya akan dapat merasakan bahawa seolah-olah beliau sedang bercakap dengan hati kita. Jiwa kita akan tersentak dengan tulisan yang menyentuh jiwa, susunan bahasa yang indah dan pengisian yang benar-benar menghidupkan kegersangan hati. Bagi saya, beliau menulis dari hati dan hajatnya sudah tentu untuk menyentuh hati manusia.

Saranan Peribadi

Saya menjadikan Blog ini bacaan harian saya. Banyak peringatan dan penyegaran yang membangkitkan dan menghidupkan jiwa. Sila lawati blog Keimanan dan Kehidupan untuk hidup yang lebih bermakna dan bererti. Sekian

0 comments:

Post a Comment

Followers

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP