Like Father Like Daughter

Saturday, May 12, 2012


Saya bersama Abah saya ketika usia 6 bulan. Sekitar Hujung Tahun 1985.
Kata Mukhlisah : " Abi bersama Tok Wan."

( Nota : Saya cuba kongsikan sebuah hadis tentang anak sebagai buah hati. Namun, ada masalah teknikal. Justeru, saya akan check dengan tuan pakar IT.)




Saya ketika 5 bulan. Berbaring dengan riang.




Anak saya, 'Aliyah Mukhlisah ketika berusia 3 bulan 25 Hari. Penghujung April 2012. Ada iras abinya tak?

(1) Syukur kepada Allah SWT atas kurniaan & anugerah ini. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.

(2) Amanah & Tanggungjawab ini amat berat dan harus dilaksanakan sebaik mungkin dengan ilmu, iman dan amal. Ia bukanlah suatu bebanan, tetapi ia adalah nikmat.

(3) Anak adalah anugerah kepada pasangan suami isteri. Dengan kehadiran anak, ia menambahkan lagi perasaan kasih sayang dan cinta di antara keduanya. Hargailah kehadiran anak, dengan mendidiknya mengenal penciptanya – Allah SWT.

(4) Anak juga adalah rezeki daripada Allah SWT. MasyaAllah, melaluinya jua Allah SWT salurkan bermacam-macam bentuk rezeki melalui pintu-pintu yang tidak disangka-sangka. Sungguh, Allah SWT itu Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.

BroHamzah
12 Mei 2012
Seharian Bersama Anak Sendiri. Muhasabah Seorang Abi.


7 comments:

~Setanggi Syurga~ May 12, 2012 at 7:39 AM  

salam alaik ust Ali...hadithnya tak habis ditaip..ka laptop ana yg lambat loading...

Anonymous,  May 12, 2012 at 8:30 AM  

asslmkm abg 'Ali...
ada irasnya :)...hehe
wallahu a'alam...

kinakona May 12, 2012 at 9:39 PM  

salam. dah jd abi ye? alhamdulillah,tahniah. moga aliyah mukhlisah menjadi seorg ank yg solehah,serikandi agama dan sayap kiri seorg da'i insyaallah.

BroHamzah May 13, 2012 at 3:22 AM  

Walaikumusalam,

Apa maksud saudari?

BroHamzah

BroHamzah May 13, 2012 at 3:23 AM  

Fathi

Walaikumusalam, itulah. Like Father Like Daughter.
BroHamzah

BroHamzah May 13, 2012 at 3:26 AM  

ank_ayah

Syukran. Doakan kami.
BroHamzah

~Setanggi Syurga~ May 14, 2012 at 11:31 PM  

tak..hari tu saya tgk entri ust yg ni cam hadisnya xberapa lengkap..kemungkinan ada masalah teknikal..

Post a Comment

Followers

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP