Blog Pilihan - Tarbiyah Pewaris

Saturday, October 3, 2009

Bimbingan dan Panduan Untuk Generasi Baru

Url : http://tarbiyahpewaris.blogspot.com

Nama Blog : Tarbiyah Pewaris

Pemilik : Abu Ridhwan

Fokus : Bahan Tarbiyah dan Dakwah, Figure Tokoh Gerakan Islam, Tazkirah dan Peringatan Yang Menyentuh jiwa

Pertama Kali

Seingat saya, saya mula memasuki blog ini sekitar tahun 2007. Banyak input berkisar pengisian rohani dan tarbawi yang saya perolehi.

Siapa Moderatornya?

Abu Ridhwan, seorang kenalan yang sangat aktif dengan kerja kebajikan dan kebaikan. Abu Ridhwan selalu membangkitkan semangat saya dan rakan-rakan untuk sentiasa melakukan kerja-kerja kebajikan dimana sahaja kami berada. Apabila menyebut Abu Ridhwan, saya akan terbayangkan semangat dan kesungguhannya dalam melakukan sesuatu kerja.

Tarbiyah Pewaris

Dengan berfokuskan kepada tarbiyah atau pendidikan, blog ini menyajikan pelbagai pengisian yang akan mendidik jiwa dan hati kita. Generasi muda adalah pewaris kepada pembangunan ummat Islam di masa hadapan. Persediaan dan pembentukan generasi pewaris dan pelapis masa hadapan menjadi suatu focus utama dalam proses pendidikan Islam pada masa kini. Pengabaian kepada proses ini akan memberi kesan yang besar kea rah pembinaan Ummah Islam yang diredhai oleh ALLAH SWT.

Saranan Saya

Untuk Adik-adik, Sahabat-sahabat, Para Pengunjung dan Mahasiswa Mahasiswi, anda boleh jadikan pengisian Blog ini sebagai charger dan penguat jiwa untuk meneruskan kehidupan yang diredhai oleh Allah SWT. Sekian

0 comments:

Post a Comment

Followers

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP