Blog Pilihan - Ummu Anas

Tuesday, January 5, 2010

Hidupkanlah Jiwa dengan Kalam Nasihat dan Untaian Madah Penyejuk Jiwa

Blog Pilihan

Url : http://ummu-anas.blogspot.com/
Pemilik/ Penulis : Ummu Annas
Fokus : Tazkirah Jiwa, Pesanan untuk remaja-remaja Islam, Motivasi Iman

Siapa Ummu Anas?


Noraini binti Eslah atau lebih dikenali sebagai Ummu Anas merupakan kolumnis tetap sebuah majalah ilmiah tempatan iaitu majalah HALUAN. Walaupun sibuk dengan aktiviti harian dan ibu kepada tujuh orang anak, beliau komited menulis untuk dua ruangan iaitu 'UmmuAnas' dan 'Muslimah'.

Saranan Peribadi

Saya mulai meminati tulisan Ummu Anas ketika di Tingkatan 2 apabila terbaca sebuku majalah di Asrama. Majalah HALUAN namanya. Saya sukakan nasihat beliau yang begitu dekat dengan jiwa saya. Panggilan mesra dan saya dapat rasakan sentuhan keibuaan dalam penulisannya terutamanya dalam ruangan Ummu Anas.

Keunikan penulisan

Ummu Anas adalah seorang penulis yang berjiwa ibu. Bahasa-bahasa dan juga kalimat-kalimat dalam penulisannya berbentuk bahasa yang membelai dan menyentuh jiwa-jiwa anak-anak mudah yang dahagakan pengisian berbentuk rohani. Bagi saya, inilah kekuatan Ummu Anas dalam setiap perkongsian dan nasihatnya. Dengan memulakan setiap artikel dengan panggilan mesra, “ Wahai-wahai anak-anak harapan Islam yang dikasihi dan disayangi” amat menyentuh jiwa. Umpama satu panggilan dengan sentuhan kasih sayang dan penghormatan yang sangat tinggi nilainya.

Mari kita manfaatkan

Saya sangat-sangat syorkan kepada anda untuk melayari dan membaca serta mengambil manfaat daripada Blog Ummu Anas ini. Sekian. Semoga maklumat ini adalah maklumat yang berguna buat anda.

0 comments:

Post a Comment

Followers

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP