Kesinambungan Ta'aruf : Versi Kemas Kini

Thursday, February 23, 2012

BroHamzah & Zaujah -
Tinta Lukisan Muslimultimedia


Kesinambungan Ta’aruf : Versi Kemas Kini

Bismillah, dengan nama-Nya kita berkenalan, berinteraksi dan berukhuwah.

Begitu pantas masa berlalu, pejam celik pejam celik – masing-masing di kalangan kita telah melalui fasa-fasa kehidupan yang pelbagai. Ada yang baru menamatkan pengajian, ada juga yang baru memulakan titik awal kerjaya, ada yang baru memasuk gerbang perkahwinan, ada yang dianugerahi cahaya mata dan sebagainya.

Justeru, saya ingin meneruskan kesinambungan ta’aruf kita. Versi updated hal-hal yang terkini. Mungkin sahabat pembaca juga boleh kongsikan status terkini masing-masing di ruangan yang terhad ini.

Sebelum ini saya pernah kongsikan :- Salam Taaruf : 7 daripada Saya dan juga Santai : Ta’aruf lebih mendalam. Kali ini, hanya sebagai kesinambungannya.

“ Tak kenal, maka??..”

“ Maka tidak tahu…”

Jadi, saya kongsikan seadanya.

(1) Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah – dengan ketentuan Allah SWT, saya sudah mendirikan baitul muslim saya pada tahun lepas (12 Mac 2011) bersama bekas tunang saya – Puan Hanisah Hazni. Terasa tenang, damai dan tenteram jiwa saya, memiliki pendamping, pasangan dan teman hidup. Anda bagaiamana? - Bila lagi?

Layari blog zaujati sebagai perkongsian bersama. Blog Special For You.

(2) Masa benar-benar pantas berlalu, tahun ini bersamaan 11 Feb 2012 – Kami dikurniakan cahaya mata sulung kami. Seorang putri. Nama diberi ‘Aliyah Mukhlisah Bt ‘Ali ‘Irfan. MasyaAllah, terasa akan kebesaran Allah SWT atas pemberian ini.

Saya sudah bergelar abi. Tiap-tiap pagi bangun sahaja daripada tidur, mesti saya cium pipi anak saya. Allah, nikmatnya ada anak. Titipan perasaan yang belum pernah saya rasai.

(3) Tahun ini, terdapat beberapa perancangan dalam kehidupan saya. Saya sentiasa berdoa agar Allah SWT sentiasa permudahkan segala urusan kami sekeluarga. Semoga apa yang dirancang ini, diredhai oleh Allah SWT sebagai amal soleh.

(4) Buat masa ini, saya menetap di Kelantan. Kampung Paya Batu, Jalan Long Yunus. Menanti dengan penuh debaran, tempat posting zaujati yang akan diketahui beberapa bulan lagi selepas menghadiri temuduga nanti. Tidak putus-putu berdoa s, agar zaujati mendapat sekolah berhampiran dan berdekatan dengan saya. Ada tips ka untuk memudahkan urusan ini ?

(5) Tahun ini, saya berhadapan dengan skop kerja yang berbeza dan mungkin tidak pernah terlintas di fikiran saya. Namun, saya sentiasa menerima dengan jiwa yang terbuka dan berlapang dada. Kerana, saya sukakan cabaran. Saya target sehingga umur 40 – saya akan lakukan pelbagai perkara, lalui pelbagai pengalaman sama ada kerjaya, kemahiran dan sebagainya untuk meningkatkan potensi diri yang ada. InsyaAllah.

Itu sahaja, catatan ringkas & santai-santai di pagi Jumaat ini. InsyaAllah, bermula bulan Mac mendatang ini – saya akan aktif semula dalam dunia blog ini secara berkala dan menulis secara konsisten dalam website Langit Ilahi yang sebelum ini – tergendala sementara, kerana ingin memberikan ruang kepada diri saya agar dapat menyesuaikan diri dengan fasa perubahan dalam kehidupan saya.

Bagi yang berhajat untuk berkongsi ta’aruf versi kemas kini – saya alu-alukan.

BroHamzah
Kampung Paya Batu, Kota Bharu
Kelantan

0 comments:

Post a Comment

Followers

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP