Menuju Perubahan

Friday, February 17, 2012

Kolej Teknologi Darulnaim
bakal berubah wajah.

(1) Kolej Teknologi Darulnaim (KTD) menuju perubahan fasa dalam rangka membangunkan generasi kepimpinan masa hadapan. Wajah baru landskap, pembangunan modal insan dan infrastrukur digerakan untuk bergerak ke arah Kolej Universiti. Jika dahulu, ianya hanya mimpi - kini ia sedang menuju ke realiti.

Siapa pun pemimpin yang dipilih, mereka mempunyai tanggungjawab dan amanah yang besar di hadapan Allah SWT.

(2) Kepimpinan mahasiswa menjadi "teras" utama kepada perubahan masa hadapan KTD. Justeru, memberikan pengalaman, kepercayaan dan panduan kepada mereka adalah sesuatu yang sangat penting dalam menjana kreabiliti dan kewibawaan mahasiswa. Saya percaya, - gagasan, idealisma dan buah fikiran mahasiswa harus didengari, diamati dan disinergikan bagi memperkasakan aktivitisme kemahasiswaan.

Dan - salah satunya ialah, menanamkan sikap cakna dan kepedulian mereka tentang dunia masyarakat kampus. Maka, pilihan raya kampus mampu menjadi salah satu wadah yang sihat ke arah itu.


(3) Buat mahasiswa dan mahasiswi KTD khususnya, anda punyai tanggungjawab yang besar untuk masa depan KTD. Esok, 20 Februari tunaikanlah hak dan tanggungjawab anda untuk memilih saf kepimpinan mahasiswa KTD yang baru. Jadikan, KTD sebagai medan untuk melatih dan menggilap kepimpinan masa hadapan anda. Semoga setiap usaha ini, diberkati oleh Allah SWT.


BroHamzah
Kolej Teknologi Darulnaim (KTD)

1 comments:

BroIkhwan February 24, 2012 at 2:54 AM  

subhanallah......sahabat2 ana...moga diluar kelak...begitulah antum memmipin masyarakat toward Allah

Post a Comment

Followers

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP