Off Ke Jakarta & Perkembangan Terkini Langit Ilahi.Com

Friday, March 16, 2012

Terus melangkah, biar pun payah kerana
inilah jalan menuju Jannah


Bismillah, dengan-Nya catatan ini dikongsikan.

(1) Kekejangan kaki masih terasa, walau bagaimana pun, - ianya hanya sedikit sahaja berbanding kecederaan, kesan luka yang parah dan hirisan berdarah rakyat Syria yang dizalimi oleh rejim pemerintahnya yang kejam. Alhamdulillah. Terima kasih kepada Bridge yang mengawal keselamatan perarakan semalam. Gambar : Sini


Islamic Book Fair 2012. Saya sudah lama "berhajat" untuk mengunjungi sejak di zaman universiti lagi.
Semoga harapan, tercapai kali ini.

(2) Bermula hari ini, ( 17 Mac 2012) - saya akan ke negara seberang, Indonesia. Destinasinya, : - Jakarta. Ada beberapa urusan untuk diselesaikan untuk tempoh beberapa hari. Jika bekesempatan, hajat untuk pergi ke Pesta Buku Islam Indonesia 2012. Bajet kurang, tetapi akan ditinjau-tinjau beberapa buku dan cd yang bermanfaat untuk keluarga seusai pulang nanti.


Langit Ilahi. Com : Terus melebarkan sayapnya.

(3) Alhamdulillah, LangitIlahi.Com semakin berkembang. Kini, teamnya kian membesar dan bertambah. Saya gembira dengan perkembangan ini – walaupun, sumbangan yang diberikan hanya minima dan tidak seberapa. Saya akan menyokong usaha-usaha sahabat-sahabat saya dalam apa jua medan kebenaran dan sebaran kebaikan.

Bermula Jan 2011, saya bersama team ini – Alhamdulillah, banyak perkara yang saya timba, pelajari dan telusuri. Bermula dengan cita-cita, harapan dan matlamat yang sama-sama disepakati – insyaAllah, akan sama-sama menggerakannya dengan kesungguhan, usaha terancang dan keikhlasan kerana Allah SWT. Walaupun, kemampuan yang terhad – itulah menjadi lonjakan semangat untuk terus tetap dalam wadah perjuangan ini.

Saranan saya, layari website ini setiap hari untuk mendapatkan santapan pembacaan kerohanian, minda dan maklumat semasa agar kita mampu menjadi individu yang sentiasa peka terhadap diri sendiri dan orang lain. InsyaAllah.

Kenali

Dengan temanya Mari Menjadi Hamba, dimulakan oleh HilalAsyraf of LangitIlahi pada pertengahan tahun 2007, menggunakan blogspot.com.

Bermula 06Mac2009, HilalAsyraf of LangitIlahi telah berpindah dari blog kepada website. Setahun setengah beliau bergerak berseorangan, dan akhirnya pada 1hb Januari 2011, beliau mula membina Team LangitIlahi.

Bermula dengan hanya sekitar 10 orang ahli, Team LangitIlahi berterusan mengorak langkah. Kini, Team LangitIlahi telah mempunyai 26 orang ahli. 26 orang ini merangkumi para penulis, kartunis, fotografer, designer, webmaster, accountant, store manager, peguam dan brainstormer.

LangitIlahi kini semakin dikenali sebagai wadah bekalan rohani di alam maya, dan sering dikunjungi ramai saban hari.

Semoga Allah memberikan keizinanNya untuk LangitIlahi terus mengorak langkah yang lebih jauh, dan meningkat dari hari ke hari.



Team LangitIlahi : 26 Orang dengan pelbagai posisi.

----------------------------------
Dari kanan gambar, bermula barisan atas:

AbuRidhwan(penulis), AbuUmar(penulis), Zahir(penulis), HilalAsyraf(pengasas+penulis),

AmeenMisran(penulis), IsmiAmmar(webmaster), FaizShukri(webmaster),

AfdholulRahman(penulis), AshrafIlman(fotografer), BroHamzah(penulis),

Sis'AbidahMukhlisah(penulis), Muslimultimedia(kartunis), MZakiran(Manager LIStore),

SyNabihah(pembantu manager LIStore), NurSalimah(Accountant), IronMask(penulis),

Pengiran92(Designer), Sis Khumairah(penulis), SiddiqiJr(kartunis), SisFaeez(kartunis),

Luqman Al-Hakim(brainstormer), Numan Saadan(brainstormer), NorIhsan(Kartunis),

IbnFuad(Designer), UmarMita(fotografer), Khalid Al-Walid(Peguam)


Nota : Artikel terkini saya di ruangan Himmah : Menarik "Kekuatan" Dalam Membumikan Cita-cita, Impian & Harapan. Semoga bermanfaat.

BroHamzah
Kuala Lumpur, Malaysia

1 comments:

ROBHUNHAYATI March 22, 2012 at 10:11 PM  

Alhamdulillah... Barakallah 'alaikum...

Post a Comment

Followers

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP