Aidiladha Yang Berbeza

Tuesday, October 30, 2012



I'm a happy baby!



Bismillah,

(1) Rasanya agak lewat mencoret sesuatu berkisar Aidiladha kali ini. Namun, tidak mengapa. Sekadar meninggalkan jejak di pondok teduhan ini untuk melepaskan lelahan “berkorban” seminggu ini. Mak mertua, abang dan adik ipar bertandang ke rumah, tentunya menceriakan kehidupan kami raya tahun ini. Alhamdulillah. Adiladha tahun ini di negeri Serambi Makkah. Pertama kali semenjak bekerja di sini. Terima kasih kepada sahabat-sahabat, pak cik mak cik dan rakan taulan yang menyambut kami sebagai tetamu.

Kenyang dengan daging!

(2) Aidiladha 1433 H, tentunya meninggalkan kenangan yang tersendiri buat saya sekeluarga. Tahun ini emak abah terpilih sebagai tetamu Allah SWT, keberangkatan mereka ke Makkah al-Mukaramah membuatkan hati saya juga turut hening dan hiba. Ia berlalu biasa-biasa tapi ada bisanya sehingga saat ini. Doa sentiasa dipanjatkan buat mereka berdua agar sentiasa dalam rahmat dan kasih sayang Allah SWT. Setiap fasa-fasa yang mereka lalui, pasti ada mesej perkhabaran yang tiba di peti mesej telefon saya. Mudahan, emak abah memperolehi haji mabrur.

(3) Dicelah-celah itu, saya manfaatkan masa untuk menyiapkan penulisan buku hasil himpunan nota-nota tarbiyah saya sepanjang beberapa tahun ini. Cadangan awal buku tersebut : 44 Nota-nota Tarbiyah : Catatan Nurani Buat Hati. Selesai sudah proses penyusunan, mengedit semula dan penulisannya diberikan nafas baru. Besar harapan agar ianya memberikan sesuatu kepada para pembaca – terutamanya saya sendiri. InsyaAllah, ia bakal diterbitkan dibawah LangitIlahi.

Buku seterusnya : Target siap sebelum Januari 2013. Mampukah?

(4) Putri saya semakin membesar, dan sungguh – dia cepat belajar. Satu kemahiran demi kemahiran yang hadir dalam hidupnya. Maha Suci Allah SWT atas segala kurniaan ini. Melihat anak membesar di depan mata, menambahkan lagi rasa kesyukuran dan perhambaan ini kepada Allah SWT. Anak oh anak!

(5) Alhamdulillah. Itulah ungkapan yang mampu saya nyatakan.

BroHamzah
Hari Raya Buat Semua.
Semoga Berbahagia Hendaknya

2 comments:

~ Pelaut Rabbani ~ October 30, 2012 at 9:38 AM  

Datang ziarah Mukhlisah.
Bawa daging unta dari Jordan. ^^

BroHamzah October 30, 2012 at 8:42 PM  

Pelaut Rabbani,

Ingatkan nak bawa Kek Coklat yang lazat tu.^^

BroHamzah

Post a Comment

Followers

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP