Perkasakan BERSIH 5.0!

Friday, July 1, 2011


KOTOR, ia harus dibuang, dihapuskan dan dibersihkan segera.

Wahai Para Pendosa! KOTOR membelenggu kalian

Bagikan tersentak dan terkedu.

Memo ini adalah untukmu wahai pendosa, agar merenungi diri dan mendalami diri yang dikotori dengan kejelekan dan kebusukan dosa yang menjijikan. Anda sedang bersama-sama KOTOR.

Wahai pendosa yang terhina, hancurnya sesuatu bangsa, rosaknya jiwa, berpecahnya hubungan kekeluargaan, retaknya sebuah perhubungan dan bersimpang siurnya pemikiran, hanyalah akibat dari dosa-dosa dan kemaksiatan. KOTOR meruntuhkan keamanan dan keteguhan bangsa kita.

Wahai pendosa yang terbelenggu, terhalangnya rezeki, kerasnya hati, dan mengeringnya air mata, hanyalah akibat dosa-dosa dan kemaksiatan. KOTOR membuatkan kalian hilang kepekaan dan kesensitifan perasaan.

Wahai jiwa-jiwa pendosa yang hitam, besarnya kemurkaan Allah, besarnya kekhuatiran dan ketakutan menimpa manusia, hanyalah akibat dari dosa-dosa noda dan kemaksiatan. KOTOR itu membebankan anda.

Wahai pendosa yang berwajah keruh, ketahuilah bahawa diciptakannya neraka yang dahsyat serta pemandangan seksa yang pedih, hanyalah akibat dari dosa-dosa dan kemaksiatan. KOTOR inilah yang akan mengheret anda ke lembah azab yang memedihkan.

Wahai pendosa yang berhati keras, dosa yang engkau lakukan itu menyebabkan perasaanmu sempit, terhimpit, sedih, resah, cemas dan diselubungi keputus asaan. KOTOR ini membelenggu jiwa anda.

Wahai pendosa yang lalai, ketahuilah kalian berada dalam keadaan Kotor. Jiwa kalian sebenarnya diselubungi kejijikan, kekotoran dan kejelekan. KOTOR adalah hayat dan kehidupan anda. Anda sebenarnya mencintai KOTOR!

Ingatan ini buat sesiapa sahaja termasuk diri ini
Wahai diri dan semua yang menyulusuri kehidupan ini
Tidak dapat lari dari tercalit dengan calitan dosa dan noda
Koreksilah diri, semoga memo ini menjadi ingatan yang sangat berguna

Wahai para pendosa yang menggerakan KOTOR!

Jika kalian terlanjur di dalam lembah dosa, maka bersegeralah. Bersegeralah dengan lafaz taubat dan istighfar. Bertaubatlah wahai diri. Nurani, jiwa dan hati kita harus dibersihkan, dijernihkan dan diputihkan segera.

Titik-titik hitam, calaran dan gurisan terukir dihati kita. Semuanya akibat, perbuatan dosa kita sendiri. Ya. Inilah kesan dosa, noda dan maksiat kita sendiri.

KOTOR : Kotor hati

KOTOR ini sedang digerakan oleh kalian. Kalian mengagung-agungkan KOTOR. Jiwa begitu ghairah dan asyik dengan KOTOR. Nafsu memuja-muja aktiviti KOTOR tanpa rasa bersalah.

KOTOR ini harus dihalang, diboikot dan disekat dalam kehidupan kita semua. KOTOR ini menghancurkan keharmonian, ketenteraman dan kedamaian. KOTOR inilah yang menghilang keaslian keBERSIHan jiwa dan hati kita.

KOTOR bukanlah pilihan kita. Ia tidak memberikan apa-apa manfaatkan kepada kehidupan dan life style kita. Ayuh, marilah kita gantikan KOTOR ini dengan budaya hidup yang menjadi anjuran Islam. Islam suka dan gemarkan BERSIH.

Hapuskan KOTOR dengan BERSIH!

BERSIH inilah yang menjadi pilihan kalian. Kalian perlukan BERSIH di dalam kehidupan. BERSIH inilah yang menjernihkan dan membersihkan hati dan jiwa kalian yang telah kotor, busuk dan jijik.


adalah

langkah untuk kalian melakukan proses penghapusan KOTOR di dalam jiwa kalian.



Ia haruslah menjadi agenda utama kehidupan kita.
Ia perlu digerakan secara bersepadu dan bersistem.
Ia adalah nadi kekuatan untuk kita pulihkan jiwa yang ternoda.
Ia bukannya main-mainan.
Ia adalah sesuatu yang serius, penting dan utama.

Ayuh kita teruskan kempen memperkasakan BERSIH 5.0 ini.
Ayuh, tuntutannya perlu ditunaikan segera!

6 comments:

Hiromi Ichiban July 1, 2011 at 2:45 AM  

Assalamualaikum,
Abang Ali

BERSIH hati, BERSIH fikrah
BERSIH fikrah, BERSIH perjuangan
BERSIH perjuangan, BERSIHLAH masyarakat
BERSIH masyarakat, BERSIHLAH dunia dari KEJAHILAN

Allahualam

LiTtLe MiSs.. July 1, 2011 at 10:52 AM  

Assalamualaikum brohamzah. Tersentak hati saya membaca artikel ini. Menusuk jauh ke dasar hati! Takut, insaf dan terbayang dosa2 yg lalu yg tak terkira banyaknya. Syukran atas coretan artikel ini yg banyk manfaatnya. Ahlan Wa Sahlan Ya Syaaban :)

brohamzh July 1, 2011 at 11:11 AM  

Hiromi Ichiban

Walaikumusalam,

Sebenarnya sukar untuk membumikan budaya dan amalan BERSIH ini. Saya sendiri masih bermujahadah ke arah ini.

BroHamzah

brohamzh July 1, 2011 at 11:13 AM  

Little Miss

Walaikumusalam, saya sendiri mengambil iktibar akan perkongsian ini. Semoga ia bermanfaat untuk semua.

InsyaAllah.
BroHamzah

muharrikdaie July 2, 2011 at 1:40 AM  

Yang BERSIH tidak semestinya tidak bernajis. Khinzir juga BERSIH tapi najis. Orang kafir juga BERSIH tapi najis.Sebab itu Islam mengunakan istilah bersuci untuk menyucikan najis. Malangnya bila tidak ada ilmu dan mengikut nafsu maka BERSIH kita nampak akan nampak SUCI kerana matahati kita terhijab oleh hidayah Allah. Maka Amalkan BERSIH 5.0 untuk mengembalikan kesucian perjuangan kita! Tahniah Bro atas artikel ini yang ana rasa semua kita harus muhasabah diri.

brohamzh July 2, 2011 at 2:37 AM  

muharrikdaie

Syukran akhi, atas pencerahan anta. Benar, istilah dalam deen kita ialah suci.Alhamdulillah. Semoga ia bermanfaat.InsyaAllah

BroHamzah

Post a Comment

Followers

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP