Terkini Perkembangan Sahabat Kita

Sunday, April 4, 2010

Kertas Mahjung yang tertulis kata-kata semangat dan doa khusus untuk Suhaib daripada pelajar dan staff KTD


Terkini ; Perkembangan Sahabat Kita
Oleh : BroHamzah

Jumaat lepas, Saudara Shuib Shaifee menelefon saya. Saya rasa sangat gembira apabila dapat mendengar suara walaupun percakapannya masih kedengaran lemah.


“ Abang Ali, InsyaAllah ana akan keluar hospital esok (sabtu),” Kata Suhaib kepada saya.

“ Alhamdulillah,” Jawab saya ringkas. Sempat juga saya bertanya khabar dan memberinya kata-kata semangat. Saya sengaja tidak mahu bercakap lama dengannya kerana bimbangkan kondisinya. Setahu saya doctor tidak galakan Suhaib bercakap terlalu kerap kerana rahangnya masih dalam proses pemulihan dan rawatan.


Kecekalan dan ketabahan beliau, berat mata kita memandang berat lagi bahunya memikul dan menghadapi semua dugaan ini


Cuma, saya sebagai seorang sahabat kepadanya sangat kagum dengan ketabahan dan kecekalannya. Saudara pembaca boleh membaca sedikit coretan berkaitan Suhaib di dalam blog Saudara Afdholul Rahman , yang baru sahaja menziarahi beliau baru-baru ini.

Semoga Allah SWT berikan kekuatan dan keredhaannya kepada kita semua. Saya sertakan juga gambar terkini Suhaib yang saya perolehi daripada Ustaz Muzakkir Che Ani.

0 comments:

Post a Comment

Followers

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP